مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قیمت سرور

قیمت خرید و فروش سرور اچ پی قیمت سرور اچ پی سرور hp

 

مهمترین نکاتی که هنگام خریدن یک ابزار ذخیره‌سازی باید بدانید

1- ابزارهای ذخیره‌سازی بیشتری از نوع Direct-Attached Storage بخرید. ضمناً از میزان تخمینی که درباره نیازهایتان دارید بیشتر بخرید.

2- از مزایای ذخیره‌سازهای IDE و SATA بهره بگیرید. این نوع ابزارهای ذخیره‌سازی برای کاربردهای رده متوسط به پایین مناسبند.

3- برای File Serverسرور استفاده از گزینه RAID 1 (قرینه‌سازی) (که از درایوهای IDE و یا SATA استفاده می‌کند و نسبتاً ارزان قیمت است) را مورد توجه قرار دهید. این نوع آرایه‌ها، قابلیت حفاظت از داده‌ها که در RAID موجود است را در اختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال به گرانی راه‌حل‌های SCSI RAID هم نیست.
مطالعه بیشتر...
سن استوریج اسکازی iSCSI SAN

iSCSI SAN 
زمانی، شبکه‌های بزرگ سازمانی، از شبکه‌های موسوم به Fibre Channel Storage Area Networks شبکه‌های اختصاص‌یافته به ذخیره‌سازی استفاده می‌کردند. شبکه‌های Fibre Channel SAN، سیستم ذخیره‌سازی را از سرور جدا می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که به آن‌ها از طریق تمام سرورهای شبکهخودتان دسترسی داشته باشید. حفاظت متمرکز از داده‌ها در شبکه‌های SAN به مراتب آسان‌تر از مدیریت فرآیند تهیه نسخه پشتیبان از چندین سرور که به DAS مجهز هستند می‌باشد.
مطالعه بیشتر...
معرفی سخت افزارهای سرور تکنولوژی های حافظه


زمانیکه در خصوص حافظه یا RAM سرورها صحبت می کنیم دو مفهوم اصلی و مهم به نامهای parity و NUMA را بایستی به خوبی درک کنیم
. خوب ابتدا آموزش خود را با مفهوم NUMA شروع می کنیم . NUMA مخفف شده کلمه Non Uniform Memory Access است ، شاید به نظر مفهوم این کلمه کمی سخت باشد اما پایه و اساس منطق کاری آن نسبتا ساده است . اگر در رشته کامپیوتر تحصیل کرده اید حتما به خاطر دارید که در تمامی کتابهای درسی ما اعم از دانشگاهی و غیره ، همیشه از حافظه یا همان RAM به عنوان سریعترین جزء کامپیوتر نام برده می شود . اما توجه کنید که بیشتر این بحث ها در خصوص کامپیوترهای معمولی یا PC ها صدق می کند و این مفهوم در خصوص supercomputer ها صادق نیست ، در حال حاضر این مفهوم دیگر برای اکثر سرورهای شبکه نیز صادق نیست . امروزه CPU یا همان پردازنده کمی سریعتر از حافظه فعالیت می کند . بنابراین سریعترین عضو یک سخت افزار در سرور ، CPU آن سرور است .
مطالعه بیشتر...
شبکه ذخیره سازی اطلاعات یا Storage Area Network چیست ؟

خصوص این وجود دارد که تفاوت SAN و NAS و DAS در چیست . در خصوص تفاوت NAS و SAN توضیحاتی را ارائه کرده بودیم شبکه ذخیره سازی اطلاعات یا Storage Area Network چیست ؟ اما به رسم بر آن شدیم تا در خصوص شبکه ذخیره سازی اطلاعات یا Storage Area Network بصورت ویژه مقاله ای تهیه کنیم. Storage Area Network یا SAN یک شبکه با سرعت بالا می باشد که از تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات که آنها نیز به نوبه خود به سرور اچ پی سخت افزاری یا مجازی متصل شده اند تشکیل شده است. ساختار ذخیره سازی اطلاعات در این نوع شبکه ها به صورت Block Level می باشد که همین موضوع باعث می شود که نرم افزارهای کاربردی که بر روی سرورهای شبکه وجود دارند براحتی بتوانند از طریق شبکه به اطلاعات موجود در SAN دسترسی پیدا کنند. دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات SAN می توانند شامل Tape Library هم باشند اما در بیشتر موارد از هارد دیسک های سخت افزاری تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته اند و در قالب RAID در SAN کار می کنند.

مطالعه بیشتر...
سرورهای رده متوسط

دستگاه‌های این رده به طور معمول بین هزار تا ده هزار دلار قیمت دارند
- سرورهای رده متوسط و به‌صورت ایستاده یا مدل‌های قابل نصب در (رک اندازه‌های 1U تا 4U) عرضه می‌شوند. این سرورها می‌توانند چندین کار مختلف را همزمان اداره کنند، مثلاً بانک‌های اطلاعاتی کوچک، سرویس‌ فایل، چاپ و نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده (برنامه‌های کاربردی).
مطالعه بیشتر...
انواع هارد درایوهای سرور یا Server Hard Drives

بیشتر سرورهایی که امروزه در بازار به فروش می رسد از هارد دیسک های نوع SATA یا SAS استفاده می کنند . انواع هارد درایوهای سرور یا Server Hard Drivesهمانطور که خود شما هم می دانید بیشتر PC ها و کامپیوترهای دسکتاپ امروزی از هارد دیسک های SATA استفاده می کنند . هارد دیسک ها SATA ای که برای سرورها مورد استفاده قرار میگیرد نیز تا حدود زیادی به همین هارد دیسک ها شباهت دارند . هر دوی این نوع هارد دیسک ها از Controller های مشابهی استفاده می کنند ، ضمن اینکه هر دوی آنها در اندازه های 3.5 اینچی موجود هستند. 
نکته در اینجاست که با اینکه این تشابه در میان این دو هارد دیسک وجود دارد ، ممکن است با خود فکر کنید که چرا قیمت هارد دیسک های سرور اینقدر گرانتر از هارد دیسک های سرور است
مطالعه بیشتر...
یک سرور مناسب برای کاربردهای عمومی

یک سرور مناسب برای کاربردهای عمومی قیمتی حدود 3هزار دلار دارد و قاعدتاً باید شامل یک پردازنده 2 تا 2/3 گیگاهرتزی از نوع AMD Athlon MP یا Intel Xeon و یک پردازنده کمکی دوم باشد. اگر AMD انتخاب می‌کنید، خوب است که دنبال یک سرور با پردازنده سریع‌تر نوع Opteron باشید که به وفور در بازار یافت می‌شود و قیمت مناسبی هم دارد.

مطالعه بیشتر...
10 نکته مهم هنگام خریدن سرور

نکته مهم هنگام خریدن سرور HP
1 برای توسعه آتی شبکه برنامه‌ریزی کنید.
دنبال سروری بگردید که به موازات افزایش نیازهای شما، قابل توسعه باشد.
2 دنبال سیستمی باشید که دارای قابلیت‌های ویژه سرورها، مثل چیپ‌ست مخصوص سرورها، راندمان
بالای I/O و آرایه درایوهای پرسرعت SCSI باشد.

مطالعه بیشتر...
Storage یا ابزار ذخیره‌سازی

آیا بر این تصور هستید که ابزارهای ذخیره‌سازی صرفاً یکی دیگر از اقلامی هستند که در هنگام خرید سرور باید سفارش دهید؟
Storage یا ابزار ذخیره‌سازی 
اگر چنین است دو دلیل خوب وجود دارد تا درباره سرور بیشتر بیندیشید: عذاب و فایده. اگر شما وضعیت فعلی و نیازهای آتی خود درباره ذخیره‌سازی را به دقت تحلیل کنید، می‌توانید از پیش آمدن نیاز به یک ارتقاء هزینه‌بر و زمان‌بر و عذاب و دردسرهای آن جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید سرورهای مختص انبار کردن فایل‌ها (File Servers) سرور را یکپارچه کنید، گروه کاری شبکه‌ای(3) یا workgroup و ابزارهای ذخیره‌سازی که در دفتر راه‌دور(4) خود دارید را ساده و خلاصه کنید، و قابلیت‌هایی همچون و را با کمترین هزینه در اختیار کاربرانتان قرار دهید. ذخیره‌ساز نوع SATA یا Serial ATA، ذخیره‌ساز

مطالعه بیشتر...
DAS یا Direct-Attached Storage

این وسیله ذخیره‌سازی از نوع external یا بیرونی است و می‌توان آن را به‌طور مستقیم به سرور متصل کرد.
DAS یا Direct-Attached Storage
DASاز سوی کارشناسانی که به ابزارهای ذخیره‌سازی تحت شبکه به‌عنوان جهت‌گیری اصلی این وسایل در آینده اعتقاد دارند، مورد انتقاد قرار گرفته است. اگر چه کاربرد این وسیله با محدودیت‌هایی همراه است، یعنی می‌توان آن را فقط به یک سرور متصل کرد و گسترش آن نیز معمولاً دشوار است، اما بیشتر کسب و کارهای کوچک به این دلیل که نیازی به ذخیره‌سازهایی در حد NAS و SAN ندارند، مایلند از آن استفاده کنند.
مطالعه بیشتر...
معرفی شرکتVMware

شرکت VMware در سال 1998 آغاز به کار کرد این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت بزرگ EMC که بزرگترین تولید کنند تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات در دنیا هست می باشد . VMware از آغاز کار خود صرفا در زمینه تخصصی مجازی سازی فعالیت کرده است و به همین دلیل قدرتمند ترین شرکت در زمینه مجازی سازی در دنیا محسوب می شود . فعالیت های این شرکت در زمینه تولید نرم افزار را می توان به صورت کلی به چهار قسمت

مطالعه بیشتر...
اندازه فیزیکی و قابلیت گسترش (Scalability):

اندازه فیزیکی می‌تواند یک مؤلفه کلیدی در انتخاب یک سرور باشد. این روزها سرورهای مدل Tower به سرعت جای خود را به انواع rack-mounte می‌دهند.سرورهای رک با ارتفاع‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این طیف از سایز (1Uتا 8Uاینچ) را در برمی‌گیرد. (عرض استاندارد این مدل‌ها 19 اینچ است).
مطالعه بیشتر...
در دسترس بودن یا Availibility

در دسترس بودن یا Availibility درایوهای Hot-Plug، اسلات‌های PCI 
ذخیره‌ساز RAID، وجود منبع تغذیه‌ها و فن‌های متعدد، سرور شما را سرپا نگه می‌دارند. سرورهای موسوم به Fault-Tolerant یا مقاوم در برابر نقص و خرابی قادرند زمان سرپا بودن (uptime) سرور را باز هم بیشتر کنند.
این کار از طریق تعدد اجزا و قطعات کلیدی دیگر (مثل پردازنده‌های کاملاً مشابهی که به صورت lockstep کار می‌کنند) صورت می‌پذیرد.
مطالعه بیشتر...
رید اسکازی SCSI RAID

3- SCSI RAID
برخی از برنامه‌های کاربردی نیازمند سخت‌افزارهایی با راندمان بالا و مقاوم در برابر خطا هستند. این ویژگی‌ها را می‌توان در راه‌حل‌های مبتنی بر SCSI RAID یافت. این فناوری‌ها اصطلاحات خاص خود را دارند و گاه پیچیده به نظر می‌رسند. اما واقعاً لازم نیست که به کتاب‌های خود مراجعه کنید تا بتوانید یک گزینه مناسب در این زمینه بیابید. در این‌جا به چند نکته اصلی، که می‌تواند شما را یاری دهد اشاره می‌کنیم.
مطالعه بیشتر...
مزایا و معایب استوریج ها

سرورهایی که می‌توان آن‌ها را اصطلاحاً All-in-one server appliance نامید، انتخاب خوبی برای کسب و کارهای کوچک هستند زیرا آن‌ها از قبل پیکر‌بندی شده‌اند و به آسانی قابل استقرار در شبکه موجود مشتری هستند. بسیاری از سرورهای موسوم به Appliance Server از نظر قابل توسعه بودن محدودند. وقتی که نیازهای شما تغییر می‌کنند، ممکن است لازم باشد که سرورهای جدیدی به مجموعه خود اضافه کنید و از ارتقاء دادن سرور فعلی خود صرف نظر کنید.
مطالعه بیشتر...
هارد تحت شبکه NAS یا Network-Attached Storage

4- NAS یا Network-Attached Storage 
تقاضای زیاد برای NAS به دلیل سهولت کار با آن است. اگر شما دنبال اضافه کردن مقداری فضای ذخیره‌سازی به شبکه اصلی یا سایت راه‌دور خود هستید، به کار گرفتن یک ابزار NAS به مراتب آسان‌تر از یک File Server تمام عیار است.

ابزارهای NAS سیستم‌عامل بسیار ساده‌تری دارند یا پیچیدگی‌های خود را پشت یک اینترفیس ساده تحت وب پنهان کرده‌اند. HPو Dell هر دو از سیستم‌عامل windows storage Server 2003 به عنوان زیربنای ابزارهای NAS ساخت خود استفاده می‌کنند. سازندگان دیگر، مثل Snap Appiliance از نسخه‌های مختلف یونیکس و لینوکس استفاده می‌کنند. واقعاً مهم نیست که چه سیستم‌عاملی پشت صحنه کار می‌کند. در عوض دنبال ابزاری باشید که همراه نرم‌افزار خود، ضد‌ویروس و نرم‌افزار تهیه نسخه پشتیبان (با قابلیت بازیابی اطلاعات توسط کاربر) داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که ابزار NAS مورد انتخاب با مشخصات شبکه موجود همخوانی دارد. برای بسیاری از دفاتر کوچک، پروتکل SMB /SIFS (که برای شبکه peer-to-peer ویندوز لازم است) باید حتماً پشتیبانی شود.

شبکه‌هایی که هم‌اکنون دارای سرورهای فایل هستند به نوعی از NAS احتیاج دارند که بتواند با دایرکتوری فعلی شبکه، اعم از windows domain services، اکتیودایرکتوری و یا Novell eDirectory یکپارچه شود. بعضی از کسب‌وکارهای رده متوسط مایلند امکان پشتیبانی از سیستم اشتراک فایلNFS که در محیط‌های لینوکس یا یونیکس مشترک است را نیز داشته باشند. همچنین بعضی از ابزارهای NAS به کاربران اجازه می‌دهند که به فایل‌ها از طریق FTP یا یک اینترفیس تحت وب دسترسی داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که ابزار موردنظر دارای کانکتور از نوع اترنت گیگابیتی هست و دنبال امکان توسعه وسیله باشید، به این معنی که بتوانید حجم ذخیره‌سازی خود را در مواقع لزوم افزایش دهید. NASهای رده ابتدایی با ظرفیت 80 گیگابایت و یک کانکتور اترنت سریع قیمتی حدود 500 دلار دارند. NAS‌های سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر با ظرفیت‌های 80 گیگابایت الی یک ترابایت چیزی حدود 2هزار الی 5 هزار دلار قیمت دارند.
امکانات و تسهیلات خنک کننده یا Cooling Features

امکانات و تسهیلات خنک کننده یا Cooling Features

کلیه وسایل الکترونیکی برای اینکه بتوانند به درستی کار کنند بایستی خنک نگه داشته شوند ، کامپیوترها نیز از این قضیه استثناء نیستند. وقتی یک کامپیوتر زیادی گرم شود پردازنده آن انواع و اقسام خطا را صادر می کند و حتی ممکن است کلا از کار بیافتند. سرورها نیز برای اینکه بتوانند دمای درون Case را خنک نگه دارند از Heat Sink ها و CPU Fan استفاده می کنند اما بایستی بگوییم که تجهیزات جانبی که بر روی Case این سرورها هستند و همچنین طراحی خود Case نقش بسزایی در خنک نگه داشتن سرور دارد. البته باید دقت کنید که در سرورهای تیغه ای یا همان Blade Server ها یک استثناء وجود دارد ، در این سرورها Chassis مسئول خنک کردن سرورهای تیغه ای می باشد نه Case سرورها ، در سرورهای قفسه ای یا Rack Mount این Case سرور است که به گونه ای طراحی شده است که بتواند سرور را خنک کند.
مطالعه بیشتر...

تگ ها :   استوریج
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده